آشنايي با مبلمان كلاسيك ايتاليايي

۸۸ بازديد

صنعت مبلمان ايتاليا در تمام جهان شناخته‌شده است. حتما تصاوير ژورنال‌هاي طراحي دكوراسيون ايتاليايي را ديده‌ايد. خانه‌هاي لوكس كه با مبلمان كلاسيك ايتاليايي، كاغذ ديواري‌هاي منحصربه‌فرد، تابلوها و آباژورهاي شيك و زيبا تزئين شده است. مبل‌هاي كلاسيك ايتاليايي ظرافتي بي‌مانند دارند كه جلوه خاصي به فضاي منزل مي‌بخشد. در اين مقاله بيشتر با اين نوع مبلمان آشنا خواهيم شد.
مبل شويي حرفه‌اي و به‌موقع ضامن عمر مفيد مبلمان شماست. بهتر است شستشوي مبلمان خود را به خدمات مبل شويي بسپاريد تا مانند روز اول تميز شود.

مبلمان كلاسيك ايتاليايي

چرا مبل كلاسيك ايتاليايي ؟

ايتاليا كشور پيشرو و صاحب سبكي در عرصه توليد مبلمان و لوازم خانگي است. بسياري از مبلمان‌هاي شيك در كشور ايتاليا طراحي و توليد مي‌شود. مبل كلاسيك ايتاليايي به دليل برخورداري از ظرافت و اصالت از دوران‌هاي قبل زيبايي‌بخش فضاهاي زيادي بوده است. اگر به دنبال دكوراسيون كلاسيك شيك و چشم‌گير هستيد اين مبلمان را انتخاب كنيد. مبل كلاسيك ايتاليايي يك اثر هنري است كه در طول زمان ماندگاري خود را حفظ كرده است و هميشه مورد مقبول افراد قرار گرفته است.
به اين نكته توجه داشته باشيد در صورت انتخاب مبل كلاسيك ايتاليايي ساير اجزاي دكوراسيون منزل خود را مطابق با اين سبك انتخاب كنيد. به خاطر داشته باشيد مبلمان كلاسيك ايتاليايي حجيم است و فضاي زيادي را به خود اختصاص مي‌دهد بنابراين حتما به تناسب اين مبلمان با فضاي مورد نظر توجه كنيد.

انواع مبل كلاسيك ايتاليايي

مبلمان‌هاي كلاسيك ايتاليايي در طرح‌هاي متنوعي توليد مي‌شود. بعضي از مدل‌هاي اين مبلمان از منبت‌كاري كمتري برخوردار است و براي افرادي كه داراي سليقه ساده‌پسند هستند مناسب است. نوع لوكس‌تر اين مبلمان با منبت‌كاري‌هاي بيشتر و ظريف‌تر و اغلب در رنگ‌هاي تيره‌تر به‌ويژه رنگ قهوه‌اي در بازار مبلمان ارائه مي‌شوند. چيدن اين مبلمان در فضايي كه ساير اجزاي دكوراسيون آن نيز به صورت هماهنگ انتخاب شده باشد جلوه كم‌نظيري ايجاد مي‌كند و نظر مهمانان شما را به خود جلب مي‌كند.

پارچه مبل كلاسيك ايتاليايي

مبلمان كلاسيك نسبت به مبلمان مدرن به پارچه كمتري نياز دارد. در طراحي مبل‌هاي كلاسيك ايتاليايي معمولا پارچه‌هاي طرح‌دار انتخاب مي‌شود كه در كنار منبت‌كاري پرنقش‌ونگار جلوه بيشتري داشته باشد. براي انتخاب پارچه اين مبلمان بهتر است پارچه‌هايي را در نظر بگيريد كه ظاهر لوكسي دارند. پارچه مبلي كريستال، مخمل، چرم يا تركيبي از اين پارچه‌ها مي‌تواند نماي منحصربه‌فردي به بدنه چوبي كنده‌كاري‌شده مبلمان كلاسيك ايتاليايي ببخشد.
پارچه كريستال با نقش برجسته ظاهر زيبا و منحصربه‌فردي به مبلمان شما مي‌بخشد. اين پارچه جزو پرطرفدارترين پارچه‌ها براي مبلمان كلاسيك محسوب مي‌شود.
رنگ و نقش پارچه را بر اساس رنگ چوب كه مي‌تواند سفيد، نقره‌اي، طلايي و قهوه‌اي باشد و ساير اجزاي دكوراسيون منزل خود انتخاب كنيد. براي مثال شما مي‌توانيد براي فضاي كرم شكلاتي رنگ بدنه مبلمان را طلايي و پارچه آن را پارچه‌اي منقش با رنگ آبي و قهوه‌اي انتخاب كنيد.
يكي از رنگ‌هاي مطلوب براي پارچه مبل‌هاي كلاسيك ايتاليايي رنگ بنفش است كه مي‌تواند فضايي بسيار خيره‌كننده و در عين حال دل‌نشين ايجاد كند.
ممكن است تمايل داشته باشيد از دو نوع پارچه ساده و طرح‌دار براي مبلمان كلاسيك خود استفاده كنيد. در اين صورت براي نشيمن مبلمان پارچه طرح‌دار و براي قسمت پشتي، پارچه ساده در نظر گرفته مي‌شود. معمولا بخش طرح‌دار شامل دو رنگ مكمل است تا جلوه زيباتري به مبلمان ببخشد.
اگر پارچه مخمل انتخاب شماست حتما دقت كنيد كه پارچه مخمل از نوع مات و بدون پرز را براي فضاهاي بزرگ‌تر و پارچه مخمل براق و پرزدار را براي فضاهاي كوچك‌تر انتخاب كنيد.
مبلمان چرم جلوه لوكس و چشمگيري دارد. از آنجا كه چرم را مي‌توان به راحتي تميز كرد و با استفاده از روغن آن را براق كرد، دوام و ماندگاري اين مبلمان زياد است و سال‌ها شما را از هزينه مجدد براي خريد مبلمان بي‌نياز مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.