نكاتي براي مراقبت و نگهداري از مبلمان منزل

۴۵ بازديد

نگهداري از مبلمان منزل باعث مي‌شود تا اين وسايل عمري طولاني‌تر داشته باشند و زيبايي، كارايي و سلامت آنها در طول زمان حفظ شود. مبلمان منزل مانند ساير وسايل خانه، به مرور و با گذشت زمان و ميزان استفاده، دچار استهلاك شده و كيفيت اوليه خود را از دست مي‌دهند. اين در حالي است كه با رعايت نكاتي ساده، مي‌توان عمر مفيد آنها را افزايش داد؛ و علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه، استفاده مفيدتر و باكيفيت‌تري از آنها داشت. در ادامه اين مطلب وب‌سايت قاليشويي عابديني، به معرفي مهم‌ترين نكات در اين زمينه پرداخته‌ايم.

نكات نگهداري از مبلمان منزل

انتخاب مناسب

مهم‌ترين نكته براي مراقبت و نگهداري از مبلمان، انتخاب مناسب آن، با توجه به نيازها و فضاي مورد استفاده است. به عنوان مثال اگر به دنبال مبلماني براي ساعات متوالي استفاده و استراحت كردن در اتاق نشيمن يا جلوي تلويزيون هستيد؛ بهتر است از مبل‌هاي راحتي با رويه محكم‌تر استفاده كنيد. فوم مورد استفاده در اين مدل‌ها بهتر است از نوع فوم سرد باشد؛ تا قابليت ارتجاعي خود را پس از مدت‌ها استفاده حفظ نمايد.
اما اگر به دنبال مبلماني براي پذيرايي هستيد؛ انتخاب مدل‌هاي كلاسيك مشكلي ايجاد نمي‌كند. مگر آنكه ميزان استفاده شما از آنها زياد باشد. در اين صورت پيشنهاد مي‌كنيم به دنبال نمونه‌هاي كلاسيك با دسته چوبي باشيد و از خريد مبلمان سلطنتي با دسته متكايي اجتناب كنيد. چراكه اين مدل دسته‌ها، علي‌رغم زيبايي، محل آلوده شدن و خراب شودن فوم هستند.

شستشوي صحيح و به موقع

تميز كردن مبلمان كاري تخصصي است و اگر به درستي انجام نشود؛ اين وسايل خيلي زود كيفيت و ظاهر زيباي خود را از دست مي‌دهند. همچنين اگر در طولاني مدت اقدام به شستشوي آنها نكنيد؛ ديگر به‌طور كامل قابل تميز كردن نيستند.
مبل‌هاي چرمي را مي‌توان به راحتي و به كمك مواد شوينده و يك دستمال مناسب تميز كرد. اما اگر بخواهيد مبل‌هاي با رويه پارچه‌اي را تميز كنيد؛ كاري سخت‌تر در پيش خواهيد داشت. در اين زمينه بايد از مواد شوينده مناسب و روش مناسب استفاده كنيد. در اين نوع مبلمان آب و رطوبت نبايد به سطوح پايين نفوذ كند؛ و بايد بتوانيد به نوعي به روش خشك‌شويي سطح رويي مبل‌ها را تميز نماييد.
چنين كاري علاوه بر تجربه و تخصص، نيازمند وسايل مناسب مانند جاروبرقي آب و خاك است. بنابراين بهترين روش براي انجام آن، استفاده از خدمات مبل شويي خواهد بود. اين خدمات را مي‌توانيد به راحتي در قاليشويي‌هاي معتبر بيابيد. در اين روش مبلمان شما در محل و به صورت كامل تميز شده و پس از چند ساعت قابل استفاده مجدد خواهند بود.

تغيير چينش فصلي

اين كار را هم در مورد مبلمان پذيرايي و راحتي و هم در مورد صندلي‌هاي ميز نهارخوري انجام دهيد. با تغيير چينش و جابجا كردن جاي صندلي‌ها با يك‌ديگر، كمك مي‌كنيد تا ميزان استفاده از همه آنها يكسان باشد. اين كار كمك مي‌كند تا پس از مدتي يكي از صندلي‌ها يا مبل‌ها به‌طور كامل فرسوده نشود و مبل و صندلي ديگر كاملا سالم باقي بماند. با اين روش اسهلاك مبلمان به‌طور مساوي روي همه بخش‌هاي آن تقسيم مي‌شود.

تعمير به موقع

اگر يكي از پايه‌ها يا دسته‌هاي مبلمان شل شده است و صدا مي‌دهد؛ بهتر است پيش از جدي‌تر شدن و افزايش ميزان خرابي، فكري به حال آن كنيد. تعمير زودهنگام اين مشكلات، از افزايش خرابي آنها جلوگيري مي‌كند.
اگر كمي فني باشيد و تجهيزات كافي داشته باشيد؛ بسياري از اين مشكلات به راحتي و در خانه قابل رفع هستند؛ و نيازي به انجام هزينه ويژه‌اي براي آنها نيست.

دوري از تابش مستقيم آفتاب

نور مستقيم خورشيد مي‌تواند به مرور موجب رنگ و رو رفته شدن مبلمان شما شود. استفاده از چينش مناسب و روش جابه‌جايي فصلي، استفاده از پرده مناسب و در نهايت استفاده از روكش مبلمان، از جمله كارهايي است كه در كاهش شدت اين مشكل موثر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.