چگونه مي‌توان گرد و غبار را در خانه كاهش داد؟

۶۱ بازديد

گرد و غبار ذرات ريزي هستند كه از سلول‌هاي مرده بدن انسان و الياف موجود در وسايل خانه ناشي مي‌شوند. به عنوان مثال تختخواب و مبلمان منزل منبع جذب و توليد اين ذرات هستند. اگر مي‌خواهيد به طور كلي از شر گرد و غبار خلاص شويد و هميشه خانه‌اي تميز داشته باشيد بايد تختخواب را هر هفته تميز كرده و ملافه‌هاي آن را عوض كنيد. از طرفي هم هر چند هفته يك بار بايد پارچه مبلمان را به صورت اصولي و با استفاده از بخارشوي تميز كنيد. البته بخشي از گرد و خاكي كه روي پارچه مبل مي‌نشيند، به دليل تاخير در گردگيري، در عمق مبلمان نفوذ كرده و شما را ناچار به استفاده از خدمات مبل شويي مي‌كند.
بنابراين تميزكاري هفتگي و رعايت نكاتي كه در ادامه به آنها اشاره مي‌كنيم مي‌تواند راه چاره‌اي براي خانم‌هاي خانه‌دار باشد.

پاك كردن گرد و غبار در خانه

روش‌هاي ساده براي خلاص شدن از شر گرد و غبار

تميز كردن جاروبرقي

همه ما از جاروبرقي براي تميز كردن خانه استفاده مي‌كنيم و تصورمان اين است كه اين وسيله براي تميزكاري است. اين در حالي است كه اگر جاروبرقي كثيف باشد و فيلترها و كيسه‌اش به موقع تعويض نشود، خودش منبع انتقال آلودگي و گرد و خاك به فرش و ديگر وسايل خانه است. بنابراين اگر فيلتر و كيسه جاروبرقي قابل تعويض است، آنها را حداقل هر يك ماه يك بار تعويض كنيد. اما اگر دائمي هستند بايد آنها را كاملا تكانده و از گرد و غبار عاري كنيد و سپس داخل ماشين لباسشويي بشوييد.

تعويض يا تميز كردن فيلتر هود

هود وسيله‌اي بسيار كاربردي براي خارج كردن دود و بوي غذا از خانه است. اما اين وسيله به دليل مكشي كه دارد، ممكن است همراه با دود مقدار از گرد و غبار داخل آشپزخانه را نيز به سمت خود بكشد. به همين خاطر است كه وقتي به فيلتر آن نگاه مي‌كنيم، همراه با چربي، مقدار گرد و خاك نيز درون آن وجود دارد. بنابراين تميز كردن فيلترهاي دائمي و تعويض كردن فيلترهاي يكبار مصرف موجب مي‌شود كه از ورود مجدد اين ذرات به داخل خانه جلوگيري شود.

كاهش به هم ريختگي وسايل

حتما شما هم متوجه شده‌ايد كه وقتي وسايل خانه به هم ريخته هستند، گرد و خاك بيشتري را جذب مي‌كنند. بنابراين از به هم ريختگي وسايل خانه جلوگيري كنيد و سعي كنيد همه چيز سر جاي خودش باشد.

تميز كردن مبل و تختخواب

همانطور كه گفتيم، بخشي از گرد و خاكي كه در خانه شما در گردش است، ناشي از وسايلي است كه از الياف پارچه‌اي ساخته شده‌اند. مبلمان يكي از اين وسايل است. با اين وجود تميز كردن رومبلي‌ها با استفاده از جاروبرقي و سپس بخارشوي روشي منطقي براي كاهش گرد و غبار خانه است.
از طرفي شما هر شب حداقل 8 ساعت در رختخواب مي‌خوابيد. بنابراين طبيعي است كه بخشي از سلول‌هاي مرده پوست بدن‌تان روي تخت تجمع پيدا كند. با اين وجود هر بار كه از تخت استفاده مي‌كنيد ممكن است ذرات ريز روي آن بلند شده و مجدد روي وسيله ديگري بنشينند. پس سعي كنيد حداقل هر هفته يك بار تخت و به خصوص تشك را اصولي تميز كردن و ملافه‌ها را نيز بشوييد. با اين كار مي‌توانيد تجمع اين ذرات موذي را به شدت كاهش دهيد.
البته رعايت همين چند نكته ساده مي‌تواند تا حدود زيادي ميزان گرد و خاك در جريان را در خانه كاهش دهد، اما براي اين كه ديگر خبري از اين ذرات در خانه نباشد، بايد فرش‌ها، مبلمان، موكت، تشك تخت و وسايلي از اين دست را حداقل سالي دو بار شستشو دهيد. براي دريافت اين خدمات مي‌توانيد با كارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره تخصصي آنها در اين زمينه استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.